صوت | چگونه مشمول دعای امام زمان(عج) شویم؟
کد خبر: 3936230
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

صوت | چگونه مشمول دعای امام زمان(عج) شویم؟

اگر کسی به امام زمان(عج) عرض ادب و ارادتی کرد، حضرت بهتر و بالاتر از او پاسخ می‌گویند و این آن نکته لطیف و دقیقی است که در مسئله دعا بر حضرت، فرد خود را مشمول لطف و عنایت و دعای حضرت می‌کند.

صوت | چگونه مشمول دعای امام عصر(عج) شویم؟به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحسن سبط‌الشیخ در ادامه معرفی کتاب «مکیال المکارم» بیان کرد: یکی از برکات دعا برای امام عصر علیه‌السلام بر اساس کتاب مکیال اشاره به این آیه دارد: وَإِذَا حُيِّيتُم بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا(نساء، ٨٦). ‌خدای متعال می‌فرماید وقتی کسی به شما عرض ادب و تحیتی کرد، او را به مانند آن یا بهتر از آن پاسخ گویید.


بیشتر بخوانید:


ایشان(نویسنده کتاب مکیال) می‌فرماید: بالاترین و مهمترین کسی که به این آیه عمل می‌کند وجود مقدس حضرت بقیة‌الله علیه‌السلام است. اگر کسی برای آن حضرت دعا کرد مطمئناً حضرت برای او دعا می‌کنند‌. اگر کسی به حضرت عرض ادب و ارادتی کرد حضرت بهتر و بالاتر از او پاسخ می‌گویند و این آن نکته لطیف و دقیقی است که در مسئله دعا بر حضرت، فرد خود را مشمول لطف و عنایت و دعای حضرت می‌کند.

بالاترین رمز، دعا بر حضرت است که سبب می‌شود از آن ناحیه مقدسه اشعه‌ای به قلب فرد بتابد. هرچه بیشتر به او عرض ادب کنی، فعالیت کنی زحمت بکشی، نام و مرام او را در جامعه منتشر کنی و به هر طریقی که برای او خدمتی انجام دهی ـ که یک بعد آن دعا و تضرع است ـ مطمئن باش که از آن ناحیه که تجلی اسماء الهی است از شما تشکر می‌شود؛ لذا فرمود زیاد برای فرج دعا کنید که ترقی و کمال خودن از این طریق حاصل می‌شود؛ طریقی که اگر تا آخر عمر ادامه دادی ضامن نجات ابدی تو در قیامت است.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha